kolmapäev, 18. märts 2015

Seitsmes kodutöö

TOESTAV SUUNAMINE, TREENIMINE JA MUUD

1. TOESTAV SUUNAMINE/TAANDUV TOESTAMINE

Ma ei tea, kas neid kahte nimetust võib päris samatähenduslikeks pidada, aga mulle tundus, et päris vale see ka ei ole. Leidsin ühe iseenda poolt kunagi koostatud stsenaariumi, mida rakendasin pilliõppe rühmatunnis ja kohandasin pisut õppedisaini mudeli "Kivike tiigis" järgi.

Tutvuda saab sellega SIIN, parool on toestamisetaandumine. 

Siin ei saa üle ega ümber Võgotski (1978) "lähima arengu tsoonist – õpetaja loob õppijale võimalused kognitiivsete protsesside arenguks suunates teda lähima arengu tsoonis". (Pata 2013)

"Sageli õppija teab juba, kuhu ta tahaks jõuda, kuid tal puuduvad ülesandega toimetulekuks iseseisvad oskused, aga koos õpetajaga on ta võimeline vajaminevaid tegevusi sooritama." (Pata 2013)

Arvan, et eeltoodud stsenaariumiga sobib ka treenimise mõiste:

"Üks mudeldamise alavorme on treenimine – selle käigus jagab õpetaja ka suunavaid vihjeid, juhiseid ja annab tagasisidet tegevuse jäljendamise edukuse kohta, mis võimaldab õppijal muuta oma tegevust teadlikult õpetaja tegevuse sarnaseks (Collins jt., 1989)".

2. TREENIMINE EHK KÄITUMUSLIK ÕPETAMINE

Treenimine on otseselt seotud minu igapäevatööga. Pilli- ja muusikaõpe üldse on suures osas lihvimispõhine. Ja mis see lihvimine muud on, kui treenimine, positiivse harjumuse sisseharjutamine, olgu tegemist siis õige mänguvõttega või puhtalt lauldud noodiga. Valisin näiteks ühe Inge postituse, kus ta kirjeldab poistekoori proovi:
https://inglahmet.wordpress.com/2015/02/15/teine-ulesanne-2/.

Et tasakaalustada haridustehnoloogilise elemendi puudumist, siis lisan ühe endakoostatud testi, mida saab kasutada nooditundmise treenimiseks.
http://LearningApps.org/view1116645

3. MODELLEERIMINE ja KOGNITIIVNE ÕPIPOISI MUDEL on samuti muusikaõppes vältimatud, seda eriti pilliõppes, mis toimub traditsiooniliselt individuaaltunnis, üks-ühele õppe vormis. Ettenäitaja/eeskuju/meister võib olla õpetaja, aga seda näiteks tutorial-video vahendusel: näide virtuaalsest DARBOUKA TUNNIST. Sellise õpetaja plussiks on see, et teda saab vajadusel kinni vajutada ja tagasi kerida - ja ta ei pahanda sugugi.
Darbouka võib olla ehtne, kuid ka äpi kujul: Finger Darbouka Pro.

"Õpetaja modelleerib õppimiskäitumisi õppijatele ja need jäljendavad tema käitumist, luues oma kontseptuaalse mudeli tegevustest, mida on vaja tulemuseni jõudmiseks läbi teha. Mudeldamise mõiste fookuses on õpetaja kui eksperdi käitumine (Jonassen, 1999). Käitumismudelite nägemine aitab inimestel omandada uusi käitumisviise või takistab varem õpitud käitumisviiside ilmnemist." (Pata 2013)


1 kommentaar:

  1. Väga tore lugemine ja vaatamine. Ei ole ise kunagi varem mõeldnud õppevideole kui tagasikeritavale õpetajale :)

    VastaKustuta